Monday, November 30, 2009

آیت الله منتظری : قرار بود بسیج در راه خدا باشد نه در راه شیطان ؟!!!

آیت الله منتظری : قرار بود بسیج در راه خدا باشد نه در راه شیطان ؟!!!

آیت الله منتظری: ضاربان مردم علاوه بر این که خلاف شرع انجام داده اند باید دیه هم بپردازند...

شبکه جنبش راه سبز (جرس):

آیت الله العظمی منتظری از مراجع حامی جنبش سبز با اشاره به حوادث پس از انتخابات و برخوردهای تند و خشن توسط‏ ‏نیروهای انتظامی و برخی از نیروهای بسیج گفت: فلسفه تشكیل بسیج ،‏ ‏بسیج در راه خدا بود نه بسیج در راه شیطان

‏ ‏به گزارش سایت این مرجع تقلید شیعه، همزمان با عید سعید قربان آیت الله العظمی منتظری طی سخنان كوتاهی در جمع علاقه مندانی كه برای‏ ‏دیدار با معظم له گرد آمده بودند

ضمن اشاره به فرمان الهی به حضرت ابراهیم برای ذبح حضرت‏ ‏اسماعیل ، عید قربان را فرصتی برای قربانی كردن "نفس شیطانی " توصیف نمودند; و نفس انسان را با‏ ‏توجه به آیات قرآن دارای چهار مرتبه دانستند:

‏مرتبه اول نفس اماره است كه فرمانده كل قوا نفس انسان است كه به بدی ها و شرور انسان را‏ ‏وسوسه میكند. در مرتبه دوم نفس لوامه است كه در قبال گناهان انسان بی تفاوت نیست و پس از‏ ‏انجام گناه انسان را ملامت میكند.

‏معظم له در توضیح این مرتبه نفس ، ضمن اشاره به حوادث خشونت بار پس از انتخابات و‏ ‏برخوردهای خشن نیروهای امنیتی و نظامی با مردم كه گاه برخی نیروهای بسیج هم در آن شركت‏ ‏داشته اند، این اعمال خشونت آمیز با معترضین را خلاف شرع و قانون دانسته و ضمن طرح‏ ‏پرسش هایی خطاب به كسانی كه مردم را مورد ضرب و جرح قرار دادند، فلسفه تشكیل بسیج را‏ ‏بسیج در راه خدا دانستند نه بسیج در راه شیطان.

و تمامی كسانی كه به دست مأموران كتك خورده اند حتی اگر‏ ‏خراشی به بدن آنها وارد شده باشد را دارای دیه دانسته و فرمودند: زدن مردم به چه مجوزی ؟! آیا هر‏ ‏كس مرا قبول ندارد باید كتك بخورد؟!

حضرت امیر(ع ) با این که معصوم بودند در خطبه 216 نهج البلاغه به مردم خطاب‏ ‏كرده و میفرماید: شما خود را باز ندارید از گفتار حق و مشورت عادلانه ، من ذاتا فوق خطا نیستم‏ ‏مگر این كه خدا مرا كفایت كند.

حتی حضرت علی (ع ) با این عظمت خود را ذاتا فوق خطا نمی داند.‏ ‏چرا مردم را كتك میزنید چون حرفتان را قبول ندارند؟

‏ایشان تمامی اعمال خشونت بار را گناه و تضییع حق مردم دانسته‏ ‏و فرمودند: ضاربان علاوه بر این که خلاف شرع انجام داده اند باید دیه هم بپردازند.

‏ ‏همچنین ایشان ضمن اشاره به این كه برخی ها مردم را كتك‏ ‏زده اند برای این كه به آنها یك احسنت بگویند فرمودند: نفس‏ ‏لوامه انسان را ملامت میكند كه چرا برای دنیای دیگران جهنم‏ ‏میرویم ؟ آیا این بدبختی نیست كه انسان برای دنیای دیگران به‏ ‏جهنم برود؟

‏در ادامه معظم له مرتبه سوم را نفس ملهمه برشمرده كه دائم حق‏ ‏و باطل را به او اعلام و القاء میكند. و مرتبه چهارم ، نفس مطمئنه‏ ‏است چنانچه آیه قرآن میفرماید: (یا ایتها النفس المطمئنة ارجعی‏ ‏الی ربك راضیة مرضیه ...) كه فرد از اطمینان قلب بالایی در برابر‏ ‏حوادث و ناملایمات برخوردار است .

مانند امام حسین (ع ) كه با‏ ‏آن همه مصیبت و كشته شدن اصحاب و یاران و اولادش ، ولی‏ ‏دلش محكم و استوار بود. و واقعا قربانی واقعی را امام حسین (ع )‏ ‏در روز عاشورا كرد. ‏ ‏در پایان معظم له برای رفع گرفتاری ها، آزادی زندانیان در بند و‏ ‏استجابت دعاها دعا نمودند.

No comments:

Post a Comment